Δημήτρης Γραμμένος-Σκεψεδάκια-Μικροπράγματα

 

 

1.000 microπράγματα που μπορούν να βελτιώσουν το σχολείο – τώρα!

 

Σκοπός είναι να συγκεντρωθούν όσο το δυνατόν περισσότερες «απλές» ιδέες που έχουν, έστω και μικρή, θετική επίδραση σε όλες τις διαστάσεις του σχολείου: στην εκπαιδευτική διαδικασία, στον χώρο, τη νοοτροπία… οπουδήποτε!

 

Ως “απλές” ιδέες νοούνται όσες δεν απαιτούν χρήματα για υλοποίηση, πολύ χρόνο, εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, εγκρίσεις από το Υπουργείο, κλπ. Μπορεί να αφορούν κάποιο μάθημα, αλλά να είναι ακόμα κι ένα καρφί στον τοίχο που κάθε μέρα όσοι θέλουν κρεμάνε τη ζωγραφιά της ημέρας ή ένας καθρέφτης με ζωγραφισμένο ένα τεράστιο χαμόγελο που όταν κοιτάζεσαι προσπαθείς να το μιμηθείς.

 

Οι ιδέες συγκεντρώνονται μέσα από μια απλή φόρμα Google και μπορούν να κατατίθενται επώνυμα, ανώνυμα ή με ψευδώνυμο: https://bit.ly/1000micropragmata-form

 

Μετά από διαλογή και επεξεργασία, οι προτάσεις δημοσιεύονται σε αυτό εδώ το έγγραφο (κάτι σαν ένα κοινόχρηστο σημειωματάριο ιδεών – γιατί οι ιδέες, γεννούν ιδέες): https://bit.ly/1000micropragmata

 

Η βασική ιδέα είναι ότι καθεμία πρόταση είναι μια σταγόνα που έχει ελάχιστο αντίκτυπο στο σχολείο, αλλά 1.000 μαζί μπορούν να κάνουν σημαντική διαφορά.

 

Έχει δημιουργηθεί και μια σχετική ομάδα για συζήτηση στο Facebook: https://www.facebook.com/groups/1000micropragmata

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://aparaske.sites.sch.gr/?p=6348

Διεπιστημονικό πρόγραμμα”Οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων περιοχής Ωραιοκάστρου και Βόλβης ανακαλύπτουν και μελετούν την τοπική τους ιστορία μέσα από τη διερεύνηση ιστορικών πηγών του τόπου τους»-Αναρτήσεις στα ΜΜΕ

https://www.thestival.gr/eidiseis/autodioikisi/oraiokastro-mathites-dimotikoy-paroy/?fbclid=IwAR3UFSMtezzPilu2nIXTkqr0eNKlknO4gTj1N_-TZat2ycikK4nmqNa_Axk

https://oraiokastro.gr/parousiastike-to-ergo-tis-erevnas-mathiton-dimotikon-scholeion-tou-oraiokastrou-kai-tis-volvis-gia-tin-topiki-tous-istoria/?fbclid=IwAR2XUp1EeXk1dGyafGCQaYNCaIcewSR8Exvy6ufSjUo5X9E-bx5gQTpToQI

https://www.oraiokastro24.gr/%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%89%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BF/?fbclid=IwAR2MbvfUIKRD_QVXyFP5NYRLjUuHydZkMXHVoigH8MLNE86GdNtL1tgZtiI

https://www.otavoice.gr/aytodioikitika-nea/2022/06/mathites-scholeion-tou-oraiokastrou-kai-tis-volvis-anakalyptoun-tin-topiki-tous-istoria/?fbclid=IwAR149lTgvrfJJ5sL9mp2UXtu41u6eqY1oMCj_RXk-F8vDB9ITrjMctvDz-4

https://www.tanea.gr/2022/06/02/greece/education/mathites-dimotikon-sxoleion-anakalyptoun-kai-meletoun-tin-topiki-tous-istoria/?fbclid=IwAR1UyTLujCe2Pt-ZVVyrFJUi84NugmiR7dPwBWOs8gH77uENNW2ZgKA_Qws

https://www.vimathess-news.gr/%cf%89%cf%81%ce%b1%ce%b9%cf%8c%ce%ba%ce%b1%cf%83%cf%84%cf%81%ce%bf-%ce%b2%cf%8c%ce%bb%ce%b2%ce%b7-%ce%bc%ce%b1%ce%b8%ce%b7%cf%84%ce%ad%cf%82-%ce%b4%ce%b7%ce%bc%ce%bf%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8e%ce%bd/?fbclid=IwAR1ysEGB3r1BDS15Hd5GAR6cuGZYIQgQoD7a_ADs0ZFCumm4dHK9gQ4CzGQ

https://www.in.gr/2022/06/02/politics/aftodioikisi/mathites-dimotikon-sxoleion-anakalyptoun-kai-meletoun-tin-topiki-tous-istoria/?fbclid=IwAR3eHZIX4GZ__QEt4msVoD4rVJS_lzEMWlcBIN9Ouvbu8oEvPF3p5G4uXkg

https://live-volvi.gr/mathites-kai-volvis-kai-oraiokastrou-meletoun-tin-topiki-tous-istoria/?fbclid=IwAR0kSq6mCrSee8dji4N92y3e6K9aDHNAwCnLiUkrcc5eCB4TIKIzykGbnLQhttps://lagadas24.gr/site/index.php/roi-eidhsewn/item/3709-mathites-ton-dimotikon-oraiokastrou-kai-volvis-anakalyptoun-tin-topiki-istoria?fbclid=IwAR3cXW6736tXghJsC8WJQs8NVa2umE1waHs15_rIqV3LrDDBCgJYGygV3QA

https://www.thestival.gr/eidiseis/paideia/mathites-dimotikon-scholeion-toy-oraio/?fbclid=IwAR1JXG3g-8Yu2h8BtZcWvavSNIJClIE5gdEziTTSyhtfdMd8fqs7jur8L0E

https://www.voria.gr/article/parousiastike-to-ergo-mathiton-dimotikou-oreokastrou-ke-volvis-gia-tin-topiki-istoria?fbclid=IwAR0PsNA6yPF2Dib7uP4UZOG5kkLFGvZNOc-kTBfEXtjBZP4hjEJ1OjliuzA

https://www.typosthes.gr/thessaloniki/284455_thessaloniki-mathites-dimotikon-meletisan-tin-istoria-ton-periohon-toys-foto

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://aparaske.sites.sch.gr/?p=6341

Δελτίο τύπου για την απονομή Συλλογικών Τόμων στα σχολεία Ωραιοκάστρου και Βόλβης

Παρουσιάστηκε το έργο της έρευνας μαθητών Δημοτικών Σχολείων του Ωραιοκάστρου και της Βόλβης για την τοπική τους ιστορία
👉 Το σημαντικό και σπουδαίο αποτέλεσμα της εργασίας των μαθητών και των εκπαιδευτικών, που συμμετείχαν στο διεπιστημονικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα: «Οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων περιοχής Ωραιοκάστρου και Βόλβης ανακαλύπτουν και μελετούν την τοπική τους ιστορία μέσα από τη διερεύνηση ιστορικών πηγών του τόπου τους» παρουσιάστηκε την Τρίτη, 7 Ιουνίου 2022, στο Πέτρινο Σχολείο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου. Έγινε η απονομή των Συλλογικών Τόμων με τα αποτελέσματα των ερευνών στους εκπαιδευτικούς-συγγραφείς από τον Δήμαρχο Ωραιοκάστρου, Παντελή Τσακίρη.
➡ Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών 2019-2021 μετά από έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Η υλοποίηση του προγράμματος έγινε από τον Συντονιστή του Εκπαιδευτικού Έργου, Δρ. Απόστολο Παρασκευά, σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας, το 2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας, τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, τον καθηγητή Νικόλαο Λαμπρινό του ΠΤΔΕ-ΑΠΘ, το Κέντρο Ψηφιακής Γεωγραφικής Εκπαίδευσης, την αρχαιολόγο Αρχοντία Πολυζούδη, το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, την Ιστορική και Λαογραφική Εταιρεία Χαλκιδικής και το Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ.
➡ Η υλοποίηση του προγράμματος έγινε με την ευγενική υποστήριξη των Δήμων Ωραιοκάστρου και Βόλβης και της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Ωραιοκάστρου.
➡ Το πρόγραμμα έδινε έμφαση στη διερεύνηση παλιών αρχείων των σχολείων από εκπαιδευτικούς και μαθήτριες/ές, προκειμένου να ανακαλύψουν και να αναδείξουν την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους, καθώς και στη διερεύνηση της προέλευσης του τοπικού πληθυσμού, αλλά και των μετακινήσεων που υλοποιήθηκαν από την Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο, μέσω της υλοποίησης συνεντεύξεων.
➡ Το υλικό συγκεντρώθηκε σε συλλογικό τόμο, που περιλαμβάνει πιο συγκεκριμένα όλα τα θεωρητικά κείμενα των επιστημόνων που σχεδίασαν το πρόγραμμα, τους προλογισμούς από τους φορείς που το υποστήριξαν, τα κείμενα των εκπαιδευτικών με τους μαθητές/τριες που περιγράφουν τα βήματα υλοποίησης όλων των σταδίων του προγράμματος, τα αποτελέσματα που προέκυψαν, συνοδευόμενα από γραφικές αναπαραστάσεις και φωτογραφικό υλικό, ανά σχολείο και συμμετέχουσα σχολική τάξη.
➡ Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα που αποτελεί ένα «ταξίδι» στην ιστορία και θα παραμείνει παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές.
Ένα ευχαριστώ από καρδιάς στη Νάσια Κολοκοτρώνη για τη φωτογραφική κάλυψη..

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://aparaske.sites.sch.gr/?p=6314

ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΟΣ- «Οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων περιοχής Ωραιοκάστρου και Βόλβης ανακαλύπτουν και μελετούν την τοπική τους ιστορία μέσα από τη διερεύνηση ιστορικών πηγών του τόπου τους».

 

ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://aparaske.sites.sch.gr/?p=6308

Οι μαθητές των Δημοτικών Ωραιοκάστρου και Βόλβης ανακαλύπτουν την τοπική τους ιστορία-Μακεδονία-Voria.gr- ΤΑ ΝΕΑ-ΔΗΜΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

https://www.voria.gr/article/thessaloniki-mathites-ton-dimotikon-oreokastrou-ke-volvis-anakaliptoun-tin-topiki-istoria?fbclid=IwAR0GJhz49bVyIzl5FAshJFSFSRKFqQ6PNxgJvpv0ecnim388Cyvy6r9yhLE 

https://oraiokastro.gr/mathites-dimotikon-scholeion-tou-oraiokastrou-kai-tis-volvis-anakalyptoun-kai-meletoun-tin-topiki-tous-istoria/

https://www.tanea.gr/2022/06/02/greece/education/mathites-dimotikon-sxoleion-anakalyptoun-kai-meletoun-tin-topiki-tous-istoria/

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://aparaske.sites.sch.gr/?p=6299

5ος Συλλογικός Τόμος-Διεπιστημονικό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων περιοχής Ωραιοκάστρου και Βόλβης ανακαλύπτουν και μελετούν την τοπική τους ιστορία μέσα από τη διερεύνηση ιστορικών πηγών του τόπου τους»

Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Δρ. Απόστολος Παρασκευάς σε συνεργασία με: Την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας κ Β/θμιας Εκπ/σης Κ. Μακεδονίας, το 2ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Κεντρικής Μακεδονίας, τη Διεύθυνση Π.Ε. Δυτ. Θεσσαλονίκης, τον καθηγητή κ. Λαμπρινό Νικόλαο του ΠΤΔΕ-ΑΠΘ, το Κέντρο Ψηφιακής Γεωγραφικής Εκπαίδευσης, την αρχαιολόγο κα Πολυζούδη Αρχοντία, το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, την Ιστορική & Λαογραφική Εταιρεία Χαλκιδικής, και το Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ,

με την ευγενική υποστήριξη των Δήμων Ωραιοκάστρου &   Βόλβης και τη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης Δήμου Ωραιοκάστρου:

Σας προσκαλούν

Την Τρίτη 7 Ιουνίου 2022

Και ώρα

18.30 μ. μ.

 

Στο Πέτρινο Σχολείο του 1ου Δ.Σ Ωραιοκάστρου

Στην απονομή Συλλογικών τόμων με ISBN στους συγγραφείς εκπαιδευτικούς, του Διεπιστημονικού Εκπαιδευτικού Προγράμματος, με θέμα:

«Οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων περιοχής Ωραιοκάστρου και Βόλβης ανακαλύπτουν και μελετούν την τοπική τους ιστορία μέσα από τη διερεύνηση ιστορικών πηγών του τόπου τους»

Πιο συγκεκριμένα: Το σχολικό έτος 2019-21 υλοποιήθηκε μετά από έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (με το υπ. αριθμ. έγγραφο Φ.1/ΔΝ/154886/Δ7/4-10-2019 και την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) (με αριθμό πρωτοκόλλου 29/18-07-2019) το διεπιστημονικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με θέμα “Οι μαθητές των Δημοτικών σχολείων περιοχής Ωραιοκάστρου και Βόλβης ανακαλύπτουν και μελετούν την τοπική τους ιστορία μέσα από τη διερεύνηση ιστορικών πηγών του τόπου τους “.

Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Δρ. Α. Παρασκευά, σε συνεργασία με τους ανωτέρω επιστημονικούς φορείς, υποστηρίχθηκε από τοπικούς φορείς και εφαρμόστηκε στα Δημοτικά Σχολεία των περιοχών Ωραιοκάστρου και Βόλβης.

Το πρόγραμμα έδινε έμφαση στη διερεύνηση παλιών αρχείων των σχολείων από εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες, προκειμένου να ανακαλύψουν και να αναδείξουν την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους, καθώς και στη διερεύνηση της προέλευσης του τοπικού πληθυσμού αλλά και των μετακινήσεων που υλοποιήθηκαν από την Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο, μέσω της υλοποίησης συνεντεύξεων.

Επιπρόσθετα, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία ενός επιπλέον εκπαιδευτικού προγράμματος, μέσα από οπτικοακουστικό υλικό που συγκεντρώθηκε από τους γονείς των μαθητών/τριων και θα αφορά όψεις της καθημερινής ζωής των κατοίκων των δύο περιοχών. Το επιπλέον πρόγραμμα θα γίνει από τους Απόστολο Παρασκευά και Αρχοντία Πολυζούδη και θα παρουσιαστεί όταν οι συνθήκες της πανδημίας το επιτρέψουν.

Ο Συλλογικός τόμος περιλαμβάνει όλα τα θεωρητικά κείμενα των επιστημόνων που σχεδίασαν το πρόγραμμα, τους προλογισμούς από τους φορείς που το υποστήριξαν, τα κείμενα των εκπαιδευτικών με τους μαθητές/τριες που περιγράφουν τα βήματα υλοποίησης όλων των σταδίων του προγράμματος, τα αποτελέσματα που προέκυψαν, συνοδευόμενα από γραφικές αναπαραστάσεις             και φωτογραφικό υλικό, ανά σχολείο και συμμετέχουσα σχολική τάξη.

Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα

Δρ. Απόστολος Παρασκευάς

Σ.Ε.Ε. ΠΕ 70,

2ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://aparaske.sites.sch.gr/?p=6294

4ος ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΤΟΜΟΣ-Οι μαθητές των Δημοτικών σχολείων της 3ης ΠΕ Χαλκιδικής ανακαλύπτουν και μελετούν την τοπική τους ιστορία μέσα από τη διερεύνηση ιστορικών πηγών του τόπου τους

 

XALKIDIKH

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://aparaske.sites.sch.gr/?p=6282

Μαθητές Δημοτικών Σχολείων της Χαλκιδικής ανακαλύπτουν και μελετούν την τοπική τους ιστορία-Hlkidiki Focus-Χρήστος Ηλ.Πέτρου

https://www.halkidikifocus.gr/focus/index.php?option=com_k2&view=item&id=67544%3Amathites-dimotikon-sxoleion-tis-xalkidikis-anakalyptoun-kai-meletoyn-tin-topiki-tous-istoria&Itemid=430&fbclid=IwAR0-t9hxCR5sCw8rk7UVzFE24oTCseO-cSLCPqkL5t–AOIMg-VoPfKrstE 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://aparaske.sites.sch.gr/?p=6278

«Οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων της 3ης ΠΕ Χαλκιδικής ανακαλύπτουν και μελετούν την τοπική τους ιστορία μέσα από τη διερεύνηση ιστορικών πηγών του τόπο τους».

Η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής, ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου του 2ου ΠΕΚΕΣ και Πρώην Σχολικός Σύμβουλος της 3ης Π.Ε. Χαλκιδικής Δρ. Απόστολος Παρασκευάς, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής, Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ., η Εφορεία Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Όρους, το Κέντρο Ψηφιακής Γεωγραφικής Εκπαίδευσης, το ΚΕΠΕΑ (ΚΠΕ) Αρναίας, ο Δήμος Αριστοτέλη & το Αριστοτέλειο Πνευματικό Κέντρο, το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης, η Ιστορική & Λαογραφική Εταιρεία Χαλκιδικής και το Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ

Σας προσκαλούν
Την Πέμπτη 19 Μαΐου 2022
Και ώρα
13.00 μ. μ.
Στην Αίθουσα Συνεδριάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής
στον Πολύγυρο
Στην απονομή Συλλογικών τόμων με ISBN, στους συγγραφείς εκπαιδευτικούς,
του Διεπιστημονικού Εκπαιδευτικού Προγράμματος με θέμα:
«Οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων της 3ης ΠΕ Χαλκιδικής ανακαλύπτουν και μελετούν την τοπική τους ιστορία μέσα από τη διερεύνηση ιστορικών πηγών του τόπο τους»

Το σχολικό έτος 2017-18 υλοποιήθηκε μετά από έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων (με το υπ. αριθμ. έγγραφο Φ.14/16097/3/Δ1/ 27-09-2017 και την έγκριση του ΙΕΠ (με αριθμό πρωτοκόλλου 36/14-09-2017) το διεπιστημονικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με θέμα «Οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων ανακαλύπτουν και χαρτογραφούν τον τόπο τους και το περιβάλλον μέσα από τη διερεύνηση πηγών».
Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε από τον τότε Σχολικό Σύμβουλο Δρ. Α. Παρασκευά, σε συνεργασία με επιστημονικούς φορείς, υποστηρίχθηκε από τοπικούς φορείς και εφαρμόστηκε στα Δημοτικά Σχολεία της 3ης ΠΕ Χαλκιδικής, στη Βορειοανατολική Χαλκιδική.
Το πρόγραμμα έδινε έμφαση στη διερεύνηση παλιών αρχείων των σχολείων από εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες, προκειμένου να ανακαλύψουν και να αναδείξουν την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους, καθώς και τη διερεύνηση της ιστορίας αλλά και των μετακινήσεων των κατοίκων. Επιπρόσθετα, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού προγράμματος, μέσα από οπτικοακουστικό υλικό που συγκεντρώθηκε από τους γονείς των μαθητών/τριων και αφορούσε όψεις της καθημερινής ζωής των κατοίκων των χωριών, το οποίο έχει γίνει εκπαιδευτικό πρόγραμμα από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και θα υλοποιηθεί αρχικά στο Κέντρο Συντήρησης «Ιουστινιανός» στα Ν. Φλογητά Χαλκιδικής, για όλα τα Δημοτικά σχολεία, προκειμένου να γίνει διάχυση της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Ο Συλλογικός τόμος περιλαμβάνει όλα τα θεωρητικά κείμενα των επιστημόνων που σχεδίασαν το πρόγραμμα, τους προλογισμούς από τους φορείς που το στήριξαν, τα κείμενα των εκπαιδευτικών με τους μαθητές/τριες που περιγράφουν τα βήματα υλοποίησης όλων των σταδίων του προγράμματος, τα αποτελέσματα που προέκυψαν, συνοδευόμενα από γραφικές αναπαραστάσεις και φωτογραφικό υλικό, ανά σχολείο και συμμετέχουσα σχολική τάξη.

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://aparaske.sites.sch.gr/?p=6274

Σελίδα της Ευρωπαϊκής Αεροδιαστημικής Υπηρεσίας

https://www.esa.int/

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://aparaske.sites.sch.gr/?p=6261